Pages

Sunday, November 24, 2013

Labatt Breweries signs up to support the FIFA Women’s World Cup Canada 2015

Labatt Breweries signs up to support the FIFA Women’s World Cup Canada 2015™

24 November 2013 | Le texte français suit le texte anglais | 24 novembre 2013

MEDIA / MÉDIAS :  High-resolution photo (Preview) | Photos en haute résolution (Preview)

FIFA and the National Organising Committee are pleased to announce a sponsorship agreement with Labatt Breweries of Canada. Labatt is the second National Supporter of the FIFA Women’s World Cup Canada 2015™.
The agreement provides Labatt with extensive marketing rights within Canada for the next edition of the flagship tournament in women’s football, set to take place in Canada from 6 June to 5 July, 2015. Labatt has a strong history of supporting football in Canada, with existing team partnerships in Vancouver and Toronto. This sponsorship provides Labatt the opportunity to tap into the energy surrounding the FIFA Women’s World Cup™, with exciting fan activations set to be at the core of Labatt’s work.
“We’re delighted to welcome Labatt as the second National Supporter for the FIFA Women’s World Cup,” said Thierry Weil, FIFA’s Marketing Director. “We saw from the last edition of the event in Germany just how important the support of national companies is to the success of the event and are happy to see the commitment of leading Canadian companies such as Labatt. We’re looking forward to working together on the road to 2015.”
“Labatt is committed to supporting football at a global level. Our partnership with FIFA Women’s World Cup 2015 is important in the evolution of our commitment to the sport,” said Jonathan Ritter, Head of Media, Sports and Entertainment, Labatt Breweries of Canada. “We look forward to harnessing the excitement of fans across Canada to ensure they enjoy each and every game during the tournament.”
The agreement is a strong symbol of the ever-increasing anticipation of the FIFA Women’s World Cup following the success of the 2011 tournament in Germany where the exciting football captured the imaginations of the crowds who flocked to the packed stadiums, in addition to the millions of television viewers all over the world. 
Labatt is the second company to sign up as a National Supporter of the FIFA Women’s World Cup™, following mobile telecommunications company Bell. In total, six National Supporter slots are available for the event
For more information and the match schedule for Canada 2015, please visit the official website: www.FIFA.com/canada2015.

Labatt Breweries soutient la Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015™
La FIFA et le Comité Organisateur National sont heureux d'annoncer un accord de sponsorisation avec Labatt Breweries of Canada. Labatt est le deuxième Sponsor national de la Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015™. L'accord fournit à Labatt des droits de marketing complet au Canada pour la prochaine édition de l'épreuve reine du football féminin mondial, qui aura lieu au Canada du 6 juin au 5 juillet 2015.
Labatt soutient depuis longtemps le football au Canada, comme en témoignent ses partenariats actuels avec Vancouver et Toronto. Cette sponsorisation donne l'opportunité à Labatt d'exploiter l'énergie qui entoure la Coupe du Monde Féminine de la FIFA™, à commencer par l'excitation des fans.
"Nous sommes très heureux d'accueillir Labatt comme deuxième Supporter national de la Coupe du Monde Féminine de la FIFA", a déclaré Thierry Weil, Directeur Marketing de la FIFA. "La dernière édition de l'événement en Allemagne nous a montré l'importance du soutien des sociétés nationales pour la réussite de l'événement. Nous sommes heureux de constater l'implication des grandes sociétés canadiennes, dont Labatt fait partie. Nous sommes heureux de travailler ensemble dans la perspective de 2015."
"Labatt s'engage à soutenir le football au niveau mondial. Notre partenariat avec la Coupe du Monde Féminine de la FIFA 2015 est important dans l'évolution de notre engagement envers le sport", a déclaré Jonathan Ritter, responsable des Médias, du Sport et du Divertissement chez Labatt Breweries of Canada. "Nous sommes impatients d'exploiter l'excitation des fans dans tout le Canada pour faire en sorte qu'ils prennent du plaisir à chaque match pendant le tournoi."
Cet accord est un symbole fort de l'engouement croissant pour la Coupe du Monde Féminine de la FIFA suite au succès de l'édition 2011 du tournoi en Allemagne, où la qualité du football pratiqué n'a pas laissé indifférent les très nombreux supporters qui ont assisté aux matches, sans compter les millions de téléspectateurs du monde entier.
Labatt est la deuxième entreprise à signer comme Supporter national de la Coupe du Monde Féminine de la FIFA, après la société de télécommunications mobiles Bell. Au total, six créneaux de Supporter national sont disponibles pour l'événement.
Pour de plus amples informations sur le calendrier des matches, rendez-vous sur le site Internet officiel de la Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015™ : fr.fifa.com/cadada2015.

FIFA Women's World Cup Canada 2015™
The FIFA Women's World Cup is held every four years, with the next edition to be played in Canada in 2015. It marks the first major sporting event hosted in Canada from coast to coast, with matches to be played in Vancouver, Edmonton, Winnipeg, Ottawa, Montréal and Moncton. The FIFA Women's World Cup will feature the 24 best women's football teams in the world.
The FIFA Women’s World Cup Canada 2015™ will be preceded one year earlier by the FIFA U-20 Women’s World Cup, one of two FIFA women’s youth tournaments. The FIFA U-20 Women’s World Cup returns to Canada for the first time since 2002. The FIFA U-20 Women's World Cup Canada 2014 will feature 16 teams featuring players born 1994 or later.
The National Organising Committee for the FIFA Women's World Cup Canada 2015 features Victor Montagliani (chair), Steven Reed, Janine Helland, Doug Redmond, Clare Rustad, Walter Sieber and Peter Montopoli.
Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015
La Coupe du Monde Féminine de la FIFA se déroule chaque quatre ans et la prochaine édition se déroulera au Canada en 2015. Il s’agit du premier événement sportif d’envergure au Canada se déroulant d’un océan à l’autre avec des matchs au programme à Vancouver, Edmonton, Winnipeg, Ottawa, Montréal et Moncton. La Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015 réunira les 24 meilleures équipes nationales féminines au monde.
La Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015 sera précédée d’un an par la Coupe du Monde Féminine U-20 de la FIFA, qui est un des deux tournois juniors féminins organisés par la FIFA. La Coupe du Monde Féminine U-20 de la FIFA revient au Canada pour la première fois depuis son édition inaugurale, alors un tournoi U-19, en 2002. La Coupe du Monde Féminine U-20 de la FIFA, Canada 2014 réunira 16 équipes composées de joueuses nées en 1994 ou après.
Le Comité organisateur national de la Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015 comprend Victor Montagliani (président), Steven Reed, Janine Helland, Doug Redmond, Clare Rustad, Walter Sieber et Peter Montopoli.

Contacts
Richard Scott
Director Communications |  Directeur, Communications
National Organising Committee |  Comité organisateur national
Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015™ |  FIFA Women's World Cup Canada 2015™
richard.scott@fwwc2015.ca
C 613.818.0305
Carrie Croft
Manager Communications | Gestionnaire, Communications
National Organising Committee | Comité organisateur national
FIFA Women's World Cup Canada 2015™ | Coupe du Monde Féminine de la FIFA, Canada 2015™
carrie.croft@fwwc2015.ca
C 613.406.4986
For all questions pertaining to Canada's women's national team, please contact:
Pour toutes questions liées à l'Équipe du Canada Féminine du Canada, veuillez contacter:
Michèle Dion
Director Communications |  Directeur, Communications
Canadian Soccer Association |  Association canadienne de soccer
mdion@canadasoccer.com
C 613.857.0827

No comments:

Post a Comment